szkola@vancouverschools.pl
+48 887 808 266

School organization

The school works on the basis of the school year calendar published by the Mazowiecki Superintendent of Education.
Bilingual English-Polish School is open from Monday to Friday, from 7.00 am to 6.00 pm.

Staff

Ewelina Pawlukowska

School Director / Polish Language Teacher

“Nie można uciec od pracy, która jest powołaniem” – słowa Juliena Greena mogą posłużyć jako motto mojej drogi zawodowej.
Jestem magistrem filologii polskiej, posiadam stopień nauczyciela mianowanego.
Od 2002 roku pracuję jako nauczyciel języka polskiego. I właśnie pracując na tym stanowisku, można być świadkiem wszelakich sukcesów. Mój sukces to świadomość, że zdobyło się sympatię uczniów, to duma z faktu, że przy naszym udziale, pod naszymi skrzydłami dorasta, dojrzewa, rozwija się, rozkwita młode pokolenie. Sukces to nabycie pewności, że jesteśmy tych młodych ludzi autorytetami, mędrcami, ale także drogowskazami moralnymi i etycznymi.
Jako nauczyciel języka polskiego chcę pozwolić uczniom dostrzec piękno i magię słów, upewnić w przekonaniu, że słowa mają nieograniczoną, niepohamowaną niczym moc. Wzruszają, uspokajają duszę, pobudzają wyobraźnię, budzą uczucia, przełamują bariery, świadczą o człowieku, o jego wrażliwości, stanie duszy i serca . Pragnę ową miłością zarazić swoich podopiecznych, aby nie obawiali się obcować ze słowem, aby dzięki niemu odkryli bogactwa, których nie przeczuwają.

Andrew Westrem

British Columbia Curriculum Teacher

I moved to Europe from Minnesota, USA, three years ago with the intention of expanding my world view and fostering meaningful international experiences. I received my Bachelor’s degree in English Literature from the University of Minnesota, and have spent the past few years devoted to teaching English, working with every age group of a Primary school environment. My aim is always to challenge students to meet obstacles with confidence, without being afraid to make mistakes or what others may think. I hope my own experiences can match the students’ curiosity of the world and inspire them to go after the endless possibilities of their respective futures.

James Trentham

British Columbia Curriculum Teacher Born in London UK and raised in the idyllic and beautiful coastal region of Devon, I have long harboured a fascination for the world around me, and the people in it. Having trained as a teacher at the British Council here in Warsaw, I began by cutting my teeth in the world of adult language teaching, and quickly realised my passion for the other end of the spectrum: teaching children. My experience at both Primary School and Preschool levels has cultivated my thirst for nurturing a whole new generation of learners, each with their own unique talents and spirit. At the core of my beliefs is that the classroom is a wholesome, fresh, inspiring and inclusive environment. The teacher is a pedagogist, a mentor and a facilitator.

Oliwia Chołuj-Dziewiecka

Nauczyciel matematyki Jestem absolwentką studiów doktoranckich na Wojskowej Akademii Technicznej. Pracowałam w Narodowym Centrum Badań Jądrowych, byłam związana z międzynarodowym projektem XFEL oraz POLFEL. Posiadam wieloletnie doświadczenie we wspomaganiu kształcenia dzieci i młodzieży od 3-ciej klasy szkoły podstawowej do klasy maturalnej w wielu dziedzinach, przede wszystkim nauk ścisłych. Dzięki przystępnym i prostym wyjaśnieniom oraz wspomaganiu dzieci w budowaniu pewności siebie świat liczb (i nie tylko), który jawił się wcześniej jako potworki, staje się zrozumiały i przyjazny i kolorowy. Uwielbiam, gdy dzieci, idąc za wskazówkami, zdobywają potrzebną wiedzę i nie boją się nowych wyzwań, jakie stawia przed nimi przyszłość.

Sandra Hohlfeld

Nauczyciel muzyki i plastyki

Jestem Absolwentką Jazzu i Muzyki Estradowej, specjalność wokalistyka jazzowa na Uniwersytecie Zielonogórskim. Komponuję, piszę teksty. W 2015 roku wydałam debiutancką płytę “Sandy Hohlfeld”. Posiadam na swoim koncie współpracę z wieloma artystami polskiej sceny jazzowej i rozrywkowej, takimi jak Inga Lewandowska, Bogumiła Tarasiewicz, Paulina Gołębiowska, Ida Zagórska, Justyna Świrniak, Katarzyna Maliszewska, Brian Fentress, Krzysztof Kiljański, Beata Bednarz, Janusz Szrom, Waldemar Franczyk, Zdzisław Babiarski, Big Band Uniwersytetu Zielonogórskiego, Big Band Nowosolski. Otrzymałam również I nagrodę rektora za działalność artystyczną. Ukończyłam także Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie na wydziale Architektury Wnętrz i Studium Pedagogiczne. Pracowałam jako wychowawca obozów muzycznych i plastycznych, dekorator. Obecnie jestem architektem wnętrz w pracowni architektonicznej.

Grzegorz Filutowski

Nauczyciel języka polskiego

“W każdym ziarenku ryżu jest kropelka potu” – będąc osobą zafascynowaną kulturą Wschodu, cytując powyższą sentencję Mencjusza pragnę pokazać, że ciężka praca zawsze przynosi owoc. W swojej pracy wyruszam w podróż po najdalszych zakątkach językowych; pokazuję, że nauka może być przyjemna i fascynująca.
Kończąc filologię polską na Uniwersytecie Warszawskim w między czasie każdą wolną chwilę od książek spędzałem na treningach sportów walki. Posiadam pierwszy stopień mistrzowski w Wing Chun, państwową licencję instruktora samoobrony i dodatkowo ukończyłem Akademię Wychowania Fizycznego w Warszawie.
Podróżuję po świecie, interesuję się fotografią, regularnie jeżdżę na rowerze, gram w szachy, koszykówkę i badmintona.

Agnieszka Jabłońska

Nauczyciel języka polskiego / Wychowawca / Lektor języka polskiego / Wykładowca

Absolwentka Instytutu Filologii Polskiej UMCS w Lublinie.  Ukończyła podyplomowe studia w zakresie Psychologii Komunikacji Społecznej w Instytucie Psychologii UMCS. Zainteresowana podnoszeniem kompetencji komunikacyjnych i ciągłym rozwojem. W czasie studiów  już uczyła dzieci  języka polskiego. Miłośniczka dalekich podróży i dobrego filmu.  Ukończyła także studia z dydaktyki języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Warszawskim. Zdobyta wiedza podczas studiów w połączeniu z praktykami pozwoliły podnieść kwalifikacje. Posiada kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć wyrównawczych z projektów unijnych. Nadal dokonali swój warsztat polonisty. Pracuje nad atrakcyjnością zajęć prowadzonych przy zastosowaniu tablicy interaktywnej. Poza pracą w Publicznej Szkole udziela lekcji prywatnych języka polskiego dla obcokrajowców. Zainteresowania: komunikacja niewerbalna, literatura, teatr, fitness, moda.

Krystyna Gruca

Day-care Room Counselor

I am a graduate of the Faculty of Education at the Higher School of Socioeconomics in Warsaw, specialised in: family and childcare education, and defence and public security education. I also completed second cycle degree programme at the Faculty of Humanities of the Podlasie Academy in Siedlce. I am a member of Polish Janusz Korczak Association. From my mentor, professor Jadwiga Bińczycka, a distinguished Polish educator, I inherited the passion for active work for the sake of children’s safety and promotion of Korczak’s teaching model. In my work, I follow the words of professor Maria Łopatkowska, the creator of the “pedagogy of the heart”: “Without love there is no education”.

Justyna Rodak-Kowalewska

Early Childhood Education Teacher

I am a teacher with over a dozen years of service. I completed studies in the field of teaching and participated in numerous training sessions and courses organised by the Polish Montessori Institute. This helped me understand what the essence of educating and teaching children is. My priority is to encourage children to act independently by interesting them in the many aspects of the world around us. I endeavour to create various teaching aids and materials which facilitate the learning process and make it more inspiring. In my private time, together with my husband, I keep a blog, “Raspberry Button”.

Beata Skonieczna

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Jestem absolwentką wydziału pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam studia w zakresie pedagogiki szkolnej i korekcyjnej, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz podyplomowo polityki i zarządzania oświatą. Moje wieloletnie doświadczenie zawodowe jest potwierdzone tytułem nauczyciela mianowanego.  W czasie studiów bardzo zainteresowały mnie specyficzne trudności w uczeniu się, na których skupiłam się piszą prace dyplomowe i wykonując pierwsze kroki zawodowe.  Poszukując coraz to nowszych metod pracy ułatwiających dzieciom naukę podniosłam swoje kwalifikacje o tytuł instruktora efektywnych technik uczenia się.
Prowadząc zajęcia pracuję Metodą Projektu, Dziecięcej Matematyki prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, Weroniki Sherborne oraz Pedagogiki Zabawy, w których mam duże doświadczenie.
Praca z dziećmi  jest moją pasją, nie pozwala trwać w stagnacji. Każdy dzień w szkole wygląda inaczej. Radość dzieci i widoczne postępy w ich rozwoju dają mi wiele satysfakcji i chęci do dalszej pracy. Uważam, że każde dziecko ma inne możliwości i talenty. Staram się je odkrywać, rozwijać.
Przy moich uczniach staram się nie być anonimową osobą, ale człowiekiem z krwi i kości. Dlatego chętnie dzielę się swoimi pasjami do sztuk plastycznych i podróży.

Cynthia Rudwick

British Columbia Curriculum Teacher

I am from Seven oaks Kent England. I have been teaching grades 2-4 in Warsaw for the past 9 years. I have a bachelor’s degree in Business and Administration, and through the love for kids, I decided to pursue a different path, which is teaching. I will be receiving my BA in English language and teaching from SWPS University – Warsaw. Understanding and interacting with children has been a passion of mine for a huge chunk of my life. All children are natural learners who are so genuinely curious about the world that surrounds them. As a teacher, I firmly feel that my mission is to facilitate that curiosity and to continue to inspire that beautiful sense of wonder. Every child has an expanse of authentic potential within them, and I want to be an active part of showing them what they are truly capable of.

Sylwia Skrzypczak

Nauczyciel języka hiszpańskiego

Jestem absolwentką Wrocławskiej Filologii Germańskiej oraz Universidad Santiago de Compostela w Hiszpanii. Dużo podróżuję po świecie i uwielbiam poznawać nowych ludzi, miejsca i kultury. Języki obce od zawsze są moją ogromną pasją, dlatego cieszę się, że mogę zarażać młode pokolenie otwartością na świat. Od wielu lat pracuję z dziećmi, młodzieżą, a  także dorosłymi, bo nigdy nie jest za późno na naukę języków obcych! Kontakt z drugim człowiekiem i widoczny efekt mojej pracy, daje mi ogromną satysfakcję i kolejną dawkę energii potrzebnej do skutecznego nauczania.

Julita El-Jai

Science and Ethics Teacher

“I am a graduate in Animal Husbandry and  Environment Protection. I also hold a PhD degree in Philosophy. I’ve worked at each stage of my education – starting from primary school, ending with post-graduate studies. I am a member of Animal Testing Ethics Committee. The thing which I value the most in teaching science is children’s eagerness to explore the world around them. I love travelling both in reality and in my imagination.”

Robert Domoradzki

Nauczyciel informatyki

Jestem nauczycielem z 18-letnim stażem. Ukończyłem studia magisterskie na kierunku nauczanie matematyki i informatyki. W swojej pracy dydaktycznej wykorzystuję różne metody i formy pracy, uwzględniając indywidualne potrzeby rozwojowe każdego z uczniów. Ważne jest też dla mnie budowanie relacji opartej na szacunku i zrozumieniu. W każdym uczniu staram się rozbudzić pasję do odkrywania świata informatyki. Wiem, że możemy osiągnąć wiele, dlatego też zachęcam każdego ucznia do samodzielnej pracy, bo szkoła to tylko początek drogi.

Oleksandr Vakhitov

Mathematics and History Teacher

Teaching is my profession and my calling. Eleven years of study at such universities as Polytechnic University of Kyiv, University of Kamianets-Podilsky, University of Warsaw, 3 diplomas, pedagogical qualification and a great passion for teaching children inspired me to teach mathematics, IT and history. The basis of my teaching method includes didactics, perfection, and discipline. I offer students different methods and ways to teach my classes. I allow myself for methodological experiments within the core curriculum and I believe that a twofold increase in children’s interest in the lesson increases the chance of success in teaching tenfold.

Ewelina Michalska

Wychowawca świetlicy

Ukończyłam edukację wczesnoszkolną i wychowanie przedszkolne. Nauczycielem jestem od 6 lat. Prowadząc zajęcia, pracuję Metodą Projektu, metodami prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej oraz Weroniki Sherborne, co pozwala na urozmaicanie zajęć. Wtedy nauka staję się przyjemniejsza, a dzieci uczą się poprzez zabawę. Praca z dziećmi to dla mnie ogromna przyjemność, gdy dziecko się śmieje, wtedy cały świat jest wesoły. Każdy dzień w szkole wygląda inaczej, a obserwacja codziennych sukcesów uczniów jest dla nauczyciela największą radością.

Marek Maciejewski

Common Room Educator

I graduated from the Faculty of Political Science majoring in physical education. As a teacher of physical education I have experience in teaching general recreation, football, and volleyball. In after-school programs I was an active coach of youth and adult volleyball teams. In previous years I worked as an animator for children and youth, leading sports activities and games.

Framework schedule

  • 7.00 – 8.30 common room classes
  • 8.30 – 13.00 educational activities in Polish or English
  • 13.00 – 13.45 lunch break
  • 13.45 – 15.15 educational activities in Polish or English
  • 15.15 – 18.00 common room classes

Download

School Calendar

Calendar of school events

Regulations

Rules and Regulations of the “Vancouver Schools”

Statute

Statute of the “Vancouver Schools”

Evaluation Policy

Common Schoolwide Assessment and Evaluation Policy

Our school through the lens 🙂

Contact data

szkola@vancouverschools.pl
ul. Globusowa 38, 02-472 Warszawa, Poland
m: +48 887 808 266 t: (22) 632 16 67

Contact us

6 + 3 =

Vancouver Schools

Pin It on Pinterest

Share This

Udostępnij / Share This

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi! /Share this post with your friends!